Stiglo nam je i dugo očekivano proljeće. Debele jakne i kaputi odlaze na „odmor“, te nam manje više svima pada ista misao na um kada se pogledamo u ogledalo. Danas je onaj neki ponedjeljak kada bi trebalo krenuti u teretanu ako želimo ljeto provesti čili,zdravi i veseli…a i trbušnjaci ne bi bili na odmet.

Taj odlazak manje brige stvara vježbačima kampanjcima ali puno više onima čije iskustvo je vrlo malo ili nikakvo.

Ako ste donijeli takvu, hvale vrijednu odluku onda će Vam ostatak ovog članka biti odličan putokaz  za dalje.

Kako da izaberem teretanu!? Koji  program da izaberem? Da li će mi netko pokazati što da radim!?  Što trebam obući??  Pitanja su koja početnici najčešće postavljaju sami sebi i svojim prijateljima, rodbini, znancima.

Ako slijedite  10 točaka, tj. savjeta iz perspektive dugogodišnje trenerice  zasigurno će Vam prvi susret s utezima ostati u lijepom sjećanju te Vam omogućiti daljnje vježbanje bez puno glavobolje!

  1. Pri samom odabiru teretane obratite pažnju na opremljenost, čistoću  te način rada sa početnicima. Svaka  teretana ima svoj način rada. Svakako odaberite onu gdje Vam u prvih par treninga trener poklanja punu pažnju, te Vas uči pravilno izvoditi vježbe.
  2. Svakako pri početku vježbanja napomenite stručnoj osobi ako patite od bilo kakvih zdravstvenih tegoba.
  3. Odjeća u kojoj vježbate treba biti primjerena aktivnosti te tenisice čvršćih potplata. U mnogim teretanama vježbati možete isključivo u čistim tenisicama te je korištenje ručnika obvezno. Pospremajte utege iza sebe na to predviđena mjesta! Poštujte kućni red na sve načine.
  4. Nikako nemojte ignorirati savjete trenera zaposlenih u teretani ,jer svaka nepromišljena situacija Vas može dovesti do ozljede.
  5. Kada ste u bilo kakvoj nedoumici u vezi sa vježbom koju planirate raditi ili oko cijele koncepcije treninga  posavjetujte se sa stručnom osobom. Jedno je vidjeti profi bodybuildera  kako izvodi slobodni čučanj na internetu a drugo pokušati izvesti isti samostalno.teretana-3
  6. Prije svakog treninga zagrijte dobro svoje mišiće! Zagrijavanjem također pripremate svoje zglobove na fizičku aktivnost.Poslije treninga ostavite koju minutu više za lagano istezanje.
  7. Obavezno osigurajte utege s kojima radite, te budite obzirni prema ostalim vježbačima.
  8. Budite fokusirani za vrijeme izvođenja svake vježbe, te vježbu izvodite isključivo s onom težinom s kojom možete pokret ispravno izvesti! Kamikaza sa šipkom na leđima nikom nije doživljaj, zato u takvim situacijama zamolite za asistenciju nekog iskusnog vježbača ili naravno trenera.
  9. Ovu ću točku posvetiti  “slabijem spolu” koji je  ponajviše opterećen predrasudama vezanim uz žene i mišiće.Vjerujte mi na riječ, mišići ne rastu preko noći. I ne, nećete nakon dva treninga izgledati kao bacačica kugle iz 80-tih godina. Mišići su poželjni,čine tijelo čvrsto i ono što je najbitnije snažno , zdravo i sexy. Žene tipično žele postići “samo” tonus. Ali pojam tonusa je vezan uz mišiće i za to vam je potrebna barem minimalna količina kvalitetnog mišićnog tkiva. Osim toga, više mišića znači i učinkovitije sagorjevanje masnoga tkiva.
  10. Ukoliko imate problema sa motivacijom i pridržavanju neke rutine koja će Vas dovesti do željenih rezultata, ne ustručavajte se zatražiti pomoć kvalitetnog osobnog trenera. Osobni trener adekvatnog iskustva i znanja možda traži nešto veći financijski angažman, ali je sigurno best-buy opcija. U optimalnom vremenu postići ćete zacrtane ciljeve, bez gubljenja vremena na pokušaje i pogreške.

Za kraj dolazimo samo do jednog zaključka.Vježbati treba pametno i uz stručnu pomoć. Svaki početak je težak i zapamtivši ovih par savjeta možete si ga olakšati.

Ako ste već danas odlučili krenuti, krenite uz našu pomoć.

U fitness studiu “Futura” početnicima omogućavamo gratis stručnu pomoć u prva tri treninga. Nakon toga se možete odvažiti u samostalno vježbanje, ili angažirati nekog od osobnih trenera za brži i kvalitetniji rezultat. Jer, ljeto je skoro tu, a vremena je malo…

teretana-2